.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار روزنامه نگار مازندرانی از سکوت مسئولان در ماجرای انتقال آب دریای خزر ؛
منافع عمومی استان مازندران فدای ملاحظات سیاسی نشود
شمال نیوز : غفاری چراتی خاطرنشان کرد: مسئله انتقال آب دریای خزر برای آینده استانهای شمالی مسئله ای حیاتی است و هرگز نمی توان در پرتو نگاه سیاسی و پوپولیستی به آن نگریست.....
منافع عمومی استان مازندران  فدای ملاحظات سیاسی نشود

شمال نیوز: روزنامه نگار باسابقه مازندرانی خواستار اهتمام و احترام دولت و مجلس به دیدگاههای ساکنان استانهای شمالی در خصوص مسئله انتقال آب دریای خزر به استان سمنان شد.

به گزارش شمال نیوز ، «کوروش غفاری چراتی» با اشاره به وعده رئیس جمهور به همشهریانش درباره انتقال آب دریای خزر و همچنین موافقت سوال برانگیز سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اجرای این پروژه گفت: براساس اعلام نظر اکثر کارشناسان غیردولتی و دانشگاهی ،انتقال آب دریای خزر به سمنان دارای آثار مخرب زیست محیطی برای استانهای شمالی است و این مسئله بارها در اظهارات نمایندگان استانهای شمالی و کارشناسان غیردولتی مورد تاکید قرارگرفته است.

وی افزود: متاسفانه این بار هم مازندران در آستانه قربانی شدن بواسطه بازی های سیاسی و تصمیمات بی منطق سیاسیون قرارگرفته و درحالیکه همه دانشمندان و اساتید برجسته دانشگاهها بر مخرب بودن این پروژه تاکید دارند ، شماری از سیاسیون نگاه نامهربان خود را باردیگر بر خطه شمال زوم نموده و با تصمیمات غیر علمی خود قصد دارند مهلک ترین ضربه را بر پیکر نحیف و شکننده این گستره زیبا وارد سازند که هم اکنون از چالش زباله و پسماند رنج می برد.

این روزنامه نگار افزود: با این وجود ،عدم توجه به دیدگاههای مخالفان این طرح در سطح کلان به موازات سکوت جمعی مقامات دولتی و شماری از نمایندگان مردم این سامان در خانه ملت ، رویداد نامیمونی است که تحلیل آن برای آحاد مردم هوشمند این خطه کار دشواری نیست!

وی با تاکید براین نکته که انتظار قاطبه مردم استان از مقامات دولتی آن است که منافع مردم را فدای ملاحظات سیاسی نکنند گفت:کمترین انتظار از مسئولان استان این است که بصورت کاملا شفاف نظر خود را در این خصوص اعلام نمایند.غفاری چراتی گفت:ادامه سکوت مقامات مسئول استان در باره این موضوع،قطعا تقویت کننده بسیاری از شائبه ها و شایعه ها خواهد بود که به سود هیچکس نخواهد بود.

این فعال رسانه ای گفت:آنچه مسلم است زیست بوم استان مازندران در پیوستگی کامل با اکوسیستم دریای خزر تعریف می شود و اساسا هویت بخشی به اقلیم مازندران و استانهای شمالی متاثر از موجودیت گستره آبی دریای خزر است که هم اکنون بواسطه مسئولیت ناپذیری مدیران شهری ، استانی و کشوری از چالشهای زیست محیطی عدیده ای رنج می برد.

این روزنامه نگار تصریح کرد: مازندران در بسیاری از جهات قربانی بده بستانهای سیاسی و البته غیرعلمی در سطوح مختلف بوده است و یکی از مهمترین دلائل توسعه نیافتگی این استان مستعد را نیز باید در همین چالش بررسی نمود.

وی افزود: شهروندان استان انتظاردارند مقامات استان بیش از آنکه به ملاحظات سیاسی کوتاه مدت ناشی از جایگاه اداری خویش بیاندیشند به فکر منافع درازمدت ساکنان این خطه مظلوم باشند که نه از دلار 7تومانی نصیبی شایسته برده اند و نه از نفت 120 دلاری!

غفاری چراتی خاطرنشان کرد: مسئله انتقال آب دریای خزر برای آینده استانهای شمالی مسئله ای حیاتی است و هرگز نمی توان در پرتو نگاه سیاسی و پوپولیستی به آن نگریست.

وی گفت: از همه مقامات ارشد استان و صاحبان تریبون انتظار می رود بصورت جدی و شفاف به این مسئله ورود پیداکنند و در دفاع از منافع عمومی استان از مردم عقب نمانند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ساروی 12 اسفند 1397
بعد از جنگل خواری و زمینخواری و ساحل خواری ، حالا نوبت دریا خواری است. نوش جانشان....!
وقتی مسئولانی به این بی عرضگی داریم بهتراز این نمی شود.
کارشناس سیاسی 12 اسفند 1397
دوستان سهم شان را گرفتند و دریا را فروختند. معامله خوبی بود آقایان نماینده و مسئول!
مردم این خیانت را فراموش نمی کنند.
سال آینده انتخابات است!
مرادی 12 اسفند 1397
غفاری چراتی عزیز! ضمن سپاس فراوان از مطلب زیبا و دلنشینت که انصافا حرف دل مردم است. می خواستم سوال کنم شما از کدام مسئول حرف می زنید؟از چه کسی انتظار دارید از منافع مردم استان دفاع کنند؟ چنین کسی در مازندران موجود نیست.
نا شناس 12 اسفند 1397
مسئولان شرم بر شما باد. مازندران را کویر لوت نکنید.
سلیلی 12 اسفند 1397
مردم خائنان را هرگز فراموش نمی کنند.
محمد تقی مرادی 12 اسفند 1397
اگه الان یه سلسله ای به نام سیستانیان داشتیم الان آب خزر رو میبردن براشون مردم سیستان و بلوچستان مجبور نبودن سوخت قاچاق کنن !!!!
محمد از بابل 12 اسفند 1397
مسئولان فقط به دنبال پست و جایگاه اداری و حقوق و مزایای چرب و شیرین خود هستند.این را دیگه همه مردم فهمیدند.آنها ذره ای به فکر سفره خالی مردم نیستند.اگر بودند وضع معیشت ما این نبود.
برای گرفتن یک پست دست و پای دیگران را می بوسند. اینها سرسپرده میز و پست هستند.
پست شان را از آنها بگیرند حتی زنشان برای آنها تره خورد نمیکنه.این را خودشان بهتر از همه می دانند.متاسفانه بعضی از رسانه ها آنها را بزرگ کرده اند.
ناشناس 12 اسفند 1397
این نمایندگان چکار می کنند. آخرش این مردم بیچاره باید اقدام کنند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.